05-Vad är kärlek?

Kärlek är nästan omöjligt att beskriva. Känslan och upplevelsen är olika för olika personer och kan variera från gång till gång.

Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek: "En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".

Det är väl ungefär vad jag tycker kärlek är också. Kärlek för mig är även mina föräldrar, mina 5 syskon (extra syskon och halv syskon inräknade), mina vänner,min släkt och Mathias. Även mina katter är kärlek för mig,men en annan sorts kärlek.

Gud,de här var alldeles för invecklat ämne för mig men jag försökte iaf :) 

Theodorgunhild » 2011-04-15 | 15:03:27
URL: http://theodorgunhild.blognext.com

I found this site very useful while surfing Google.Interesting page containing serveral helpful information and nice pictures. Greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback