01-En presentation.

Jag heter Sara och är 20år gammal. Jag bor i haninge/Handen tillsammans med mina två katter Henna och Grumpy.

Jag är född och uppväxt i skogen i dalarna ända tills jag fyllde 4år och mina föräldrar skillde sig och jag flytta med mamma till skarpnäck. Efter ett par år träffa hon en ny och vi flytta till ett radhus i haninge. Jag började på förskolan och dom jag gick med där gick jag vidare med ända till 9an. Jag hade svårt att anpassa mig efter andra och ville ofta styra och ställa. Hade svårt med kompisar och blev ofta utanför pga mitt humör.

Jag hamna efter i skolan redan i 4an när jag började komma för sent och prata sönder lektionerna istället för att plugga. När vi kom till högstadiet hamna jag rätt snabbt bland dom som syntes och hördes mest i skolan och i slutet på 7an blev jag och min dåvarande bästa kompis misshandlade på skolgården. Då började de gå utför på riktigt, jag ville inte gå till skolan alls. Satt bara hemma framför datorn. Ungefär hela 8an var jag hemma.

Jag kom tillbaka och tog tag i mina betyg sista läsåret i 9an och gick ut högstadiet utan några IG. Bestämde mig för att skita i haninge och alla människor här och sökte mig då till Doctusgymnasium i Gustavsberg.

Kom dit helt ensam men fick vänner efter första torpisresan. Gymnasiet minns jag med både kärlek och hat.

Idag bor jag ensam, jobbar som undersköterska och boendestödjare och lever livet. Jag har mognat sjukt mkt och trivs med min tillvaro.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback